טלמרקטינג היא שיטת שיווק ומכירות הנעשית על ידי מוקדנים, המבצעים אותה באמצעות הטלפון. זוהי פניה טלפונית יזומה של העסק ללקוח פוטנציאלי, במטרה לבצע מכירה באמצעות הטלפון, ללא פגישה פנים אל פנים.
שיטת שיווק זו נועדה בעיקר לעסקים קטנים בהם לא קיים מערך מתאים. בעולם העסקים ישנה חשיבות רבה לגודל החשיפה. לכן, ככל שחשיפתכם תהיה גדולה יותר כך תרחיבו את מעגל הלקוחות. שיטת הטלמרקטינג היא פעולה עסקית-שיווקית שנעשית בדיוק למטרה זו.
מדוע כדאי להשתמש בשירותי טלמרקטינג?
טלמרקטינג נועד להגיע לקהל לקוחות גדול ופוטנציאלי ולהרחיב את חוג הלקוחות. השירות יכול להיעשות על ידי חברות חיצוניות הנותנות את השירות, מבלי שתצטרך להקצות לכך מקום וליצור עומס מיותר במשרד שלך.
השירות מאפשר לבעל העסק לשמר לקוחות קיימים ובמקביל לאתר לקוחות חדשים. שירותי טלמרקטינג חיצוניים מאפשרים לבצע מכירה של מוצר באופן ישיר ללקוח. זוהי הזדמנות פז עבור העסק שלכם, כדי שתוכלו ליצור שיווק ישיר ולהגדיל את הרווחים שלכם.
לא רק שירותי טלמרקטינג
חברות הטלמרקטינג נותנות שירות טלפוני לא רק בשיחות יזומות למטרת מכירה, אלא גם לצרך קבלת שיחות מלקוחות קיימים או מלקוחות פוטנציאליים. שיחות אלו נועדו לסייע במתן שירותי משרד ולתאם פגישות שיסייעו במכירות.
איך עושים את זה?
ברגע שהחלטת להיעזר בטלמרקטינג, כל מה שנותר הוא לבחור בין שתי אופציות. אחת האופציות היא להקים מערך של שירותי טלמרקטינג פנימי, בתוך העסק. האופציה השנייה היא, כאמור, לקחת חברה חיצונית הנותנת את אותו שירות בעצמה.
השיקולים שאתם חייבים לקחת בחשבון הם מידת היכולת שלכם להקים מערך טלמרקטינג פנימי ולתפעל אותו. דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא את היקף פעילות הטלמרקטינג שתידרש לכם כדי להתאימה לפעילות העסקית שלכם ולמספר הלקוחות.
כדאי לבצע ניסוי ראשוני (פיילוט)
אם אין לכם כל ניסיון בשיווק בטלמרקטינג, וקיים איזשהו ספק לגבי המוצר אותו אתם רוצים לשווק, מומלץ לבצע פיילוט. את הפיילוט יבצעו חברות הטלמרקטינג החיצוניות תוך זמן קצר וביעילות. לאחר הפיילוט תוכלו להחליט אם להמשיך את השיווק על ידי מערכת פנימית או להשאיר את עבודת השיווק בידיה של החברה החיצונית.
איך מאתרים אנשים מתאימים לעבודת טלמרקטינג?
בניגוד למה שמורגלים במיון כח אדם ובראיונות עבודה רגילים, באיתור עובדי טלמרקטינג אין חשיבות למראה עיניים. האנשים המתאימים לעבודה באמצעות הטלפון הם אלו אשר יהיו מסוגלים לשווק את עצמם מספיק טוב בשיחה, כך שלמראה החיצוני אין כל השפעה.
אילו תכונות נדרשות לעבודת הטלמרקטינג?
הדרך הטובה ביותר לבחון מועמדים לעבודת הטלמרקטינג היא באמצעות הטלפון כמובן. דרך הטלפון תוכל לבדוק את אנשי השיווק העתידיים שלך ואיך הם יישמעו באוזני הלקוחות . במהלך השיחה כדאי לשים לב למספר מאפיינים שיסייעו לך בבחירת המועמד המתאים.
בעבודת שירות לקוחות באמצעות הטלפון יש חשיבות גדולה לכמה תכונות הדרושות לשיווק בטלמרקטינג ואלו הן:
• רהיטות
• כושר ביטוי
• עוצמת הקול
• נימוס ואדיבות
• בטחון עצמי
• יכולת הקשבה
כיצד נעשית עבודת הטלמרקטינג?
הפנייה ללקוחות נעשית לאחר שהתקיים פילוח שוק לפי אזור גיאוגרפי והתאמת המוצר שלנו לפרופיל הלקוחות. שיווק באמצעות הטלפון נעשה בהרבה מקרים על ידי רשימת לקוחות אקראית לחלוטין. שיחת טלמרקטינג מוצלחת עם לקוחות פוטנציאליים, חייבת להיות עם פתיחה מנצחת, כזו שתעורר סקרנות אצל הלקוח ותגרום לו להתעניין ולשאול שאלות.